U posjeti Varaždinskoj županiji u svibnju su boravili gosti iz Norveške, Njemačke i Belgije kako bi se upoznali s provođenjem obrazovanja odraslih u srednjim školama čiji je Županija osnivač. Studijski posjet sastojao se od sastanaka, konferencije, prezentacija, upoznavanja s novim metodama rada i poučavanja, praktičnih iskustava i razgovora s relevantnim dionicima s lokalne i regionalne razine te posjeta na licu mjesta škola i prostorija obrazovnih partnera. Aktivnost je dio ERASMUS+ projekta REGALE (Regional capacity for Adult Learning and Education) koji okuplja različite ustanove/udruge/organizacije za obrazovanje odraslih, regionalne i lokalne vlasti te sveučilišta i mreže iz čak deset europskih zemalja.
Obzirom da je naglasak posjeta bio na umrežavanju, razmjeni iskustva i upoznavanju s primjerima dobre prakse, obišle su se strukovne škole čiji je osnivač Varaždinska županija, a koje provode programe obrazovanja odraslih, budući Regionalni centri kompetencija i strukovni Centri izvrsnosti. Svoje programe obrazovanja odraslih, detaljno su predstavile Gospodarska škola Varaždin, Medicinska škola Varaždin, Strojarska i prometna škola Varaždin, Srednja strukovna škola Varaždin i Srednja škola Arboretum Opeka Marčan, a gosti su imali prilike obići i školske kabinete i praktikume. Kako Varaždinska županija veliku pozornost pridaje cjeloživotnom obrazovanju, pružajući specifične programe usavršavanja u području darovitosti i talenta, kroz međunarodnu konferenciju o razvoju talenata predstavila se i ustanova za obrazovanje odraslih Javna ustanova Europski centar za talente Hrvatska – Centri izvrsnosti Varaždinske županije.
Gostima je objašnjeno kako se obrazovanje odraslih provodi u tri oblika: osposobljavanje za nove poslove, prekvalifikacija i usavršavanje pri čemu je prije pandemije u školskoj godini 810 osoba i 210 nastavnika sudjelovalo u obrazovanju odraslih kroz ustanove čiji je Županija osnivač te kako je namjera države do 2030. dostići prosjek EU-a u obrazovanju odraslih jer je Hrvatska trenutno na 3,5 posto, dok je EU-ov prosjek 10,8 posto. Upoznati su detaljnije s obrazovanjem odraslih za: drvodjeljskog i modnog tehničara, kozmetičara, stolara, krojača, galanterista, prodavača, konobara, kuhara, upravnog referenta, hotelijersko-turističkog tehničara, frizera, tapetara, mesara, pekara, fitofarmaceuta, vrtlara, cvjećara, veterinarskog tehničara, vozača motornog vozila, tehničara cestovnog prometa, autolimara i mnogim drugima.
Gosti su pak iznosili primjere iz svojih regija, a svi su se složili kako je najvažnije osigurati održivost i fleksibilnost sustava cjeloživotnog učenja kako bi se mogao brzo prilagoditi promjenama na tržištu rada te razvijati kompetencije usmjerene na povećanje konkurentnosti lokalnog gospodarstva i (samo)zapošljivosti stanovništva.
Projektni partneri će također u narednim mjesecima organizirati različite vrste aktivnosti: studijske posjete, webinare i treninge izgradnje kapaciteta u Irskoj, Grčkoj, Velikoj Britaniji, Italiji i Norveškoj što će dodatno obogatiti procese učenja, izgradnje kapaciteta i razmjenu najboljih praksi svih sudionika.
Ukupna vrijednost projekta je 624.953,34€ (Varaždinska županija 31.811,10€), a traje 36 mjeseci, od 15.01.2021.-14.01.2024. Partneri su javna tijela s lokalne i regionalne razine, koji dijele slične izazove, ali posjeduju različitu stručnost ili razinu razvoja te udruženja u obrazovanju odraslih iz svih krajeva Europe: Europsko udruženje za obrazovanje odraslih (EAEA) – Belgija, Europsko udruženje regionalnih i lokalnih vlasti za cjeloživotno učenje – Belgija, Learning and Working Institute – Velika Britanija, AONTAS – Irska, HAEA – Grčka, ENAEA – Estonija, VHS Baden Wurttemberg – Njemačka Vestland County Council – Norveška, Sveučilište u Sieni – Italija i Boras municipality – Švedska.