You are currently viewing Učenje iz najboljih toskanskih praksi razvijanjaregionalnih strategija usklađivanja i unapređenja strukovnih vještina

Učenje iz najboljih toskanskih praksi razvijanjaregionalnih strategija usklađivanja i unapređenja strukovnih vještina

U okviru projekta „Stride for stride for skills adaptation/anticipation in European regions – S4S“, održana je posljednja radionica koje odgovara na četiri koraka upravljanja vještinama; prilagodba, predviđanje, prijenos i korištenje od 26. – 30. rujna u Toskani. Talijanski domaćini predstavili su brojne regionalne primjere identifikacije i poboljšanja potrebnih vještina i prilagodbe obuke/obrazovanja učenika, odraslih i radnika iz područja inovacija i održivosti, ekosustava znanosti te umjetničkih i tradicijskih obrta u svojoj regiji gdje postoji više od 20.000 tvrtki, s ukupno 107.000 zaposlenih i 13 različitih proizvodnih sektora; a među njima je čak 13.000 mikro poduzeća s najviše 3 zaposlena; 5900 tvrtki od 4 do 15 zaposlenika, dok u preostalih 1300 posluje više od 15 zaposlenika. S BDP-om po stanovniku od 28.300 eura, višim od nacionalnog i europskog prosjeka, te duboko ukorijenjenom tradicijom u proizvodnji, dizajnu i marketingu proizvoda, Toskana je jedna od najbogatijih regija ne samo u Italiji nego i u Europi, te odličan odabir za prijenos najboljih praksi.
U okviru posjeta, gosti su s upoznali s radom brojnih organizacija, a sve kako bi dobili bolji uvid u uspješne primjere izvrsnosti naukovanja, strukovnog i cjeloživotnog učenja u regiji s raznim tradicionalnim, ali i suvremenim zanatima te industrijama, a posebno s radom visoko tehnološki specijaliziranih škola, koje nude zanimanja predložena od strane tvrtki iz realnog sektora uz to sudjelujući u životu Škole te ugošćujući studente na stažiranju. U tom je području predstavljen rad „ITS VITA“  https://itsvita.it/, visokog tehničkog instituta koji odgovora na potražnju tvrtki za novim i visokim tehničkim i tehnološkim vještinama predstavljajući važan segment tercijarnog obrazovanja kao alternativu sveučilišnom obrazovanju, kao i ustanova „ITS energija“ https://www.its-energiaeambiente.it/en/ koja nudi tečajeve na visokoj razini obrazovanja za upravljanje i verifikaciju energetskih sustava. Njihovi su tečajevi analogni sveučilišnim, no s bližim odnosom s privatnim tvrtkama.
Organiziran je  posjet Zakladi „Toscana Life “Sciences“ https://www.toscanalifesciences.org/it/- gdje se provode istraživanja, poduzetništvo i obrazovanje za inovativni razvoj znanosti o životu i zdravstvenoj zaštiti. Zaklada kapitalizira snažnu siensku znanstvenu tradiciju, angažirana je u svojim internim istraživačkim aktivnostima, poslovnoj inkubaciji te djeluje kao agregator i pomagač inovacijskog ekosustava u biotehnološkom sektoru, postavljajući se u središte mreže javnog i privatnog partnerstva.
Posjetio se Centar za umjetničko i tradicionalno obrtništvo Toskane – Artex https://www.artex.firenze.it/en/ osnovan 1987. sa specifičnim ciljem: zaštititi, razviti, inovirati i promovirati umjetničku i tradicionalnu proizvodnju u Italiji i na glavnim stranim tržištima te Graditeljska škola Siena koja djeluje na području stručnog osposobljavanja u građevinskom sektoru te je posvećena oplemenjivanju povijesne i umjetničke baštine spajajući stručne vještine i prenošenje znanja mladima, posebno u konzervatorsko-restauratorskom dijelu.
Zanimljiv je bio i susret s tvrtkom „Colle Vilca“ https://www.collevilca.it/ koja njeguje tradiciju puhanja kristala, staru više od 800 godina, u što su se gosti imali prilike uvjeriti obilazeći pogon gdje nastaju svakodnevni predmeti, ali i ekskluzivni dizajni.
S obzirom da su partneri na projektu Srednja strukovna škola Varaždin, Srednja škola „Arboretum Opeka“ Marčan i Varaždinska županija, međunarodnoj radionici nazočile su nastavnice Nikolina Vlahek Canjuga (SSŠ) i Tihana Dvorski Kralj (SŠAO), a ispred Upravnog odjela za obrazovanje Iva Janežić.